Teammöte

Imorse ringde telefonen. Sjuksköterskan ville informera mej om att dom satt upp tid för teammöte klockan tolv. Hon, läkaren och jag. Det som skulle diskuteras var sömnen (nej ingen sömn inatt heller) ångesten och eventuellt inläggningsbehov.

Jag kommer dit och läkarens första fråga är om inläggning. Givetvis. Nej säger jag det vill jag helst slippa. Slutar med att hon ändå ringer och kollar platsläget. Fullt idag på närmsta sjukhus, finns plats längre bort. Jag tackar nej. Vi pratar medicin och kommer fram till att återgå till ursprungsmedicineringen. Känns bättre.

Imorgon blir det ny inläggningsbedömning, och sover jag inte i natt lär jag inte ha nått eget val längre. Dom är jätteoroliga för vad sömnbrist och ångest skapar för impulser. Det var med stor tvekan dom släppte hem mej idag.


Öppenvård | |
Upp