Mera ångest

Torsdag och traumadag hos behandlaren. Det går framåt säger hon, jag börjar minnas mer detaljer från händelsen. Otäckt och läskigt. Ångestskapande och stressande. Jag förstår att processen har sin gång på det här sättet, men det är tufft. Så jävla tufft. Fortsätter med min läxa att skriva ner tankar och känslor som dyker upp kring händddelsen. Fick också min dosett omdelad av en förvirrad sjuksköterska som inte fått ordentliga instruktioner från läkaren. Suck på den. Jag fick berätta hur det skulle vara så det blev rätt.
 
Ångesten fortstätter att leva sitt eget liv. Igår var det en helt fruktansvärd dag och jag klarade inte av att göra någonting här hemma. Sov och försökte äta. Gjorde mindfullnessövningar för att försöka släppa på spänningarna i kroppen. Gick inte alls. Min behandlare påminde mej idag om att jag faktiskt kan hantera delar av ångesten, och påminde mej om hur det var förr när jag skar mej flera gånger om dagen för att lindra. Det behöver jag inte göra nu även om tankarna finns, det ska erkännas. 
 
 
Traumabearbetning, Ångest | |
#1 - - Amanda CL:

iblnadbehöver man påminnas som sina framsteg då man/jag sällan ser dem själv. Jag skar mig också flera gånger om dagen förut nu händer det ibland. Du är så stark som som klarar det här tycker jag!!!!

sv: ja :D Idag är jag inte så trött men igår va jag skittrött

#2 - - Sanna :

Jätteviktigt att uppmärksamma dina framsteg. Du är stark!

Upp