Läkarbesök

Var hos min läkare idag för vad jag trodde ett kort besök. Det blev det inte utan en hel timme. Vi pratade mediciner som vanligt, vi pratade om min ångest och vi pratade om sysselsättning. 

Gällande ångesten så konstaterade hon att Iktorivilen slutat funka, och satte därför ut den. Så utan ångestdämpande benso nu då för första gången på två år. Hon ökade Abilify istället, men min magkänsla säger att det här blir inte bra.  Vi får hoppas magkänslan har fel.

Fick en ny sjukskrivning fram till årsskiftet och rekommendation i den om arbetsprövning. Känns både läskigt och bra.



Öppenvård | Abilify, Iktorivil, sjukskrivning | |
#1 - - Daniella 🌙:

Hur känner du att den medicinen funkar? Letar efter ljus och lykta efter en ångestdämpande som funkar men känns så svårt.

Svar: Supersvårt med ångestdämpande. Men om ångesten minskar lr försvinner så funkar den ju. I mitt fall funkar dom tyvärr aldrig i längden :(
mejomitt.blogg.se

#2 - - Allt oviktigt:

Hoppas att det fungerar med medicinen. Skönt att du inte pressas in i något på en gång

Upp