Jobb :(

Jahapp, jag tänker klaga lite tvärtom här. Imorgon börjar många att jobba vilket dom tycker är jobbigt för att semestern gick för fort. Jag klagar för att jag måste fortsätta vara hemma för det har jag ingen lust med.

Jag vill faktiskt jobba, inte gå här hemma och må sämre. Tror inte alla att det är nyttigt att vara sjukskriven hur länge som helst. Jag blir knäpp helt enkelt.

Jag orkar inget heltidsjobb, inget halvtidsjobb, men jag orkar fan i mej göra något!!

Livet | |
#1 - - Maria:

Jag förstår vad du menar, är lite i samma sits själv. Orkar ju inte alls med ett jobb med ett krav att vara där visst antal dagar i veckan. Men har funderat på nån slags volontär jobb, där jag gör det på mina promisser, tex gå till ett äldreboende i närheten och gå ut och umgås med de äldre, finns också ett katthem där jag bor som jag funderar på, men då finns det en risk att jag tar hem alla stackars katter till mig.

Svar: Ja det är svårt att hitta något meningsfullt att göra när läkaren säger tvärnej till allt som har med jobb att göra :(
mejomitt.blogg.se

#2 - - Amanda CL:

kramar <3

sv: tack :D

#3 - - Allt oviktigt:

Hoppas att du hittar något som kan fungera för dig och som läkaren tycker är okej

#4 - - Elin:

Finns det inga mindre saker du kan göra, där du dessutom inte är tvungen att närvaro utan kan stanna hemma vid behov? I västerås har vi ju center där det finns utbildad personal på området psykiatri, så man går i grupper hos någon sådan personal.

Tack. Det är så otroligt behövligt att få såna kommentarer. <3Kramar

Svar: Något sånt skulle jag behövt, och det finns säkert inne i stan. Problemet är då att jag inte kan ta mej dit. Får inte köra och klarar inte av buss :(
mejomitt.blogg.se

#5 - - Viljaleva.devote.se:

En dbt behandling tar upp 25% av ens tid om man följer den rätt. Så tänkt att eftersom du redan är trött så gör du egentligen ett jättejobb med barn o familj PLUS behandlingen. O dessutom två sessioner på en dag! Jag förstår att du är trött. Du gör massot i vardagen som kanske inte känns som mycket men det är det! Du är stark som klarar detta. Ta hand om dig. Kram!<3

Svar: ❤️
mejomitt.blogg.se

#6 - - Anonym:

Känner ofta liknande frustration när det gäller begränsningarna till att få tillhöra "det vanliga livet" som blivit konsekvensen av att jag är sjukskriven och inte mår så bra i alla lägen. Efter många om och men fick jag mina vårdkontakter och min arbetsgivare att gå med på att jag började jobba igen på 25% och det har betytt otroligt mycket att få bege sig till jobbet precis som alla andra ett par dagar i veckan. Det är verkligen en utmaning att vara sjukskriven och att hitta en väg tillbaka till en tillvaro som fungerar. Hoppas att du kommer hitta en lösning som fungerar för dig. Var rädd om dig!

Upp