Ledsen

I fredags kom då beskedet att dom har personalbrist på Karolinska och därför inte startar nya DBT grupper inom överskådlig tid. Jahapp. Jag kan alltså inte få den behandling jag verkligen behöver.

Jag fick även min andra "riktiga" diagnos Bipolär sjukdom typ 2. Vilket då såklart betyder medicinbyte. Igen. Imorse togs det massor med blodprov och ikväll började jag äta lithium. På sikt är det dock den enda medicinen jag ska behöva äta vilket ju är positivt.

Har i helgen varit riktigt ledsen över att ha fått en diagnos som troligen innebär livslång medicinering. Hade ett långt samtal med sjuksköterskan idag och fick ställa en massa frågor. Ja, och gråta förstås. Det verkar ingå nu för tiden.

Lite ångest, mycket ledsen.


Diagnoser, Mediciner, Öppenvård | |
#1 - - Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13):

#2 - - Helen:

Styrkekramar i massor <3 <3

Upp