Utmaning

Hade en okej dag på dagvården igår. Hade samtal med min behandlare om maten. Att det går rätt bra med den. Jag äter, kräks inte och distraherar min ångest efter maten. Fick en utmaning av min behandlare. Den här veckan skulle jag äta en kanelbulle.

Eftersom det inte finns glutenfritt på fiket här så bestämde vi att det skulle göras hemma med barnen en eftermiddag. Var och handlade igår och fikade med barnen när vi kom hem. Det gick över förväntan måste jag säga. Fick väldig ångest som var sjukt svår att distrahera. Kände mej tjock och äcklad. I magen stannade den dock :) Framgång.



Ätstörningar | |
#1 - - Viljaleva.devote.se:

Bra du är som åt en kanelbulle och att du behöll den!<3

#2 - - Maria:

Bra gjort av dig, ett steg i taget :)

#3 - - Osynliga bekännelser:

Bloggsurfade lite och hamnade här. Tuff tid för dig. Men väl kämpat. Med vilja kommer man långt! Och stöd såklart...

#4 - - Allt oviktigt:

Härligt att läsa att du gör framsteg. Tycker att det låter som om du har kommit riktigt långt.

#5 - - Anna:

Tack för en fin sida! Trenden att äta glutenfritt växer och folk som slutar äta gluten och ibland även mejeriprodukter mår i regel mycket bättre. För ca 2 år sedan sökte jag på nätet för min fibromyalgi, ledvärk och min mage som krånglat så länge jag minns och hittade en blogg som relaterade till mina besvär, och där fanns även böcker av Michael Håkansson som heter "gluten och mjölk-källan till moderna sjukdomar" och handlade om gluten. Jag köpte dessa (kan verkligen rekommendera dem) och efter att läst dem slutade jag med först gluten och sen mejeriprodukter och idag mår jag toppen. Här är en länk till författarens blogg som är ganska välbesökt: http://gluten-celiaki.blogspot.se/

Upp