Rörelse och deg

Dagarna rullar på. Barnen är på förskolan och jag är hemma. Om någon undrar varför så är det för att jag helt enkelt inte orkar ha dom ensam hela dagarna. Kanske kan tyckas konstigt men så är det.
 
Köpte mitt efterlängtade  träningskort i helgen och har tränat två gånger den här veckan. En gång på gymmet och den andra på yogaklass. Yogan var igår och det känns i kroppen idag kan  jag säga. Fast positivt. Yoga är sån träning som är okej för mej att göra. På lördag ska jag prova ett yogainspirerat pass med. Det är dom två passen jag "får" gå på just nu. Skönt att få röra på sig igen.
 
I övrigt så sover jag mycket. Har dragit ner på min sömnmedicin, men det verkar inte göra någon skillnad. Ska ta upp det imorgon med min läkare. Fixar lite här hemma på dagarna, städar lite, tvättar men allt gå i snigelfart. Är  helt rastlös medan huvudet är som deg typ. Kommer ju inte direkt någonstans eftersom jag inte kan köra bil några längra sträckor.
 
Japp så är livet just nu.
 
 
Livet | Anorexia blogg, Iktorivil | |
#1 - - Lina Tsutsutmi:

Jag förstår att du har barnen på förskola. De flesta orkar inte ha ungarna hela dagarna hemma. Man får mer gjort och alla behöver mer egen tid. Jag kan tycka att det är sunt faktiskt att lämna barnen på förskola då och då när man är hemma.

Det låter ändå som att du är på bättringsväg och att du vilar mer är nog bara ett gott tecken.
Sköt om dig och lycka till!
http://www.jagarbipolar.spotlife.se

Upp