Mixed state

Var hos läkaren i fredags, och hade ett väldigt bra samtal. Vi pratade först om mitt väldigt sväninga humör. Från väldigt uppåt till väldigt neråt på ett par timmar ibland. Hon funderade över medicinlistan och kom fram till att det finns inget som triggar det tillstånd i bipolariteten som kallas "mixed state" De är helt enkelt bara så att jag befinner mej där nu trots rätt medicinering, och så kan det vara ibland. Jobbigt.
 
Vi pratade också om kris och traumabearbetning som vi förhoppningsvis ska kunna komma igång med i höst. Hur och var det ska ska får tiden utvisa. Om det blir hos psykolog eller hos min dbtbehandlare. Jag skulle ju föredra det senare alternativet, men självklart litar jag på deras omdöme.
 
Jag får tillbaka min tvåveckorsdelning av dosetten, och snart är min ordinarie sjuksköterska tillbaka. Så skönt. Jag gillar vikarien med, men det blir ju inte samma samtal.
 
Så slutet av förra veckan och helgen har varit röriga. Massa projekt ena sekunden och bara sova och deppa nästa. Hoppas det snart övergår till det mer "normala" Har fått njuta av solen idag i alla fall, klippt gräset och städat. Allt mellan varven av depp. Rörigt.
 
 
Diagnoser | mixed state | |
#1 - - Daniella 🌙:

Hoppas du får en bra vecka <3

#2 - - Allt oviktigt:

Jag som säkert inte förstår bättre tycker att det låter konstigt att det inte ska gå att ställa in medicinen så du slipper sådana svängningar

Upp