Påminnelser

Den här ångesten gör mej galen. Som läxa till DBTn i torsdags skulle vi göra en lista med saker som kan distrahera oss och få oss att må bättre. På min lista står stallet, fotografering, baka med eller utan barnen, skogspromenader, blogga/läsa bloggar och göra mindfullnessövningar. Ganska många saker som jag kom på tyckte jag själv. 
 
Ångesten hänger dock kvar, men blir lite mer lätthanterlig när jag gör något på min må bra lista. Har skrivit ut den och satt upp vid sängen så jag påminns om vad jag kan göra för att förbättra nuläget. Har i badrumsskåpet också en lista över bra saker jag gör så jag påminns som att jag inte bara gör skit. Gillar listor. Det behövs verkligen påminnelse så man inte fastnar för evigt i ångestträsket. 
Ångest | |
#1 - - ohdarlingimsosensitive.blogg.se:

Ni har liknande hemläxor som vi hade när jag gick dbt :) De funkar bra!!

#2 - - MissManic:

Vi fick tips på att man kan pynta en fin låda och sen fylla den med glada minnen, bilder, saker, drömmar osv.
Jag har en men jag glömmer dock alltid att titta i den

Svar: Det är en bra ide! Det ska jag fixa 👍😊
Ems

Upp